Regulamin sklepu internetowego swetry.com

 

Niniejszy regulamin zawiera informacje dotyczące w szczególności sposobu złożenia zamówienia prowadzącego do zawarcia umowy, szczegółach dotyczących realizacji zawartej umowy, formach dostawy i płatności dostępnych w sklepie, procedurze odstąpienia od umowy, czy postępowaniu reklamacyjnym. 

Wszelkie uwagi, pytania, wątpliwości należy kierować pod adres
e-mail info@al-bo.com.pl lub numer telefonu 696 635 116.

 

§ 1. Definicje

 

Na potrzeby Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:

1.       Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar;

2.       Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

3.       Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, w szczególności Konsument lub Przedsiębiorca z prawami konsumenta;

4.       Przedsiębiorca zrównany w uprawnieniach z konsumentem – w treści Regulaminu oznaczony jako „PK” – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

5.         Regulamin – regulamin dostępny pod adresem www.swetry.com.pl

6.       Sklep – sklep internetowy działający pod adresem  i jego subdomeny;

7.       Sprzedawca – AL-BO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Kętach ul. Fabryczna 8c, 32-650 Kęty wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000622182, nr NIP: 5492444520, nr REGON 364711970,

8.       Towar – wszelkie rzeczy ruchome oferowane przez Sprzedawcę w ramach Sklepu;

9.       Towar Niepełnowartościowy – Towar, w odniesieniu do którego Kupujący został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od typowych wymogów zgodności z Umową, np. w zakresie kompletności, jakości, funkcjonalności itp.; 

10.     Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, której przedmiotem jest świadczenie Usług Elektronicznych lub sprzedaż Towarów na rzecz Kupującego;

11.     Usługi Elektroniczne – wszelkie usługi elektroniczne świadczone przez    Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu;

12.     Kod Promocyjny - ciąg znaków, umożliwiający obniżenie Ceny przy składaniu zamówienia.

 

§ 2. Postanowienia wstępne

 

1.       Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących

2.       Sprzedaż Towarów jest prowadzona przez Sprzedawcę; zawarcie Umowy sprzedaży Towarów jest uzależnione od wskazania przez Kupującego prawdziwych i kompletnych danych osobowych, co wyklucza zawarcie Umowy w sposób anonimowy lub przy użyciu pseudonimu.

3.       Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego Usługi Elektroniczne.

4.       Do korzystania ze Sklepu, a w szczególności w celu złożenia zamówienia, wystarczającym jest korzystanie ze sprzętu zapewniającego dostęp do Internetu, standardowy, aktualny system operacyjny, aktualnej przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików cookies oraz posiadanie aktywnego adresu e-mail.

5.       Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.

 

§ 3. Usługi Elektroniczne dotyczące Sklepu

 

1.       Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługę elektroniczną polegającą na umożliwieniu Kupującemu złożenia zamówienia w Sklepie, która prowadzi do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy oraz usługę dotyczącą założenia i utrzymywaniu konta w Sklepie.

2.       Usługą założenia i utrzymywania konta w Sklepie objęte jest przechowywanie danych Kupującego, historii jego aktywności, w tym złożonych w Sklepie zamówień, reklamacji lub oświadczeń o odstąpieniu od umowy oraz przesłanych przez Kupującego opinii o Towarach. W celu korzystania z Konta niezbędnym jest zalogowanie się przez Kupującego
z wykorzystaniem jego adresu e-mail lub loginu oraz określonego przez niego hasła. Na Kupującym ciąży obowiązek zabezpieczenia dostępu do Konta przed dostępem osób nieuprawnionych; w ramach tego obowiązku Kupujący jest zobowiązany powstrzymywać się od udostępniania loginu
i hasła osobom trzecim.  

3.         Usługi Elektroniczne są świadczone na rzecz Kupującego nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast Umowy dotyczące sprzedaży Towarów zawierane za pośrednictwem Sklepu. 

4.       Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta
w Sklepie.  

5.       W związku z korzystaniem ze Sklepu Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione, a to celem zapewnienia bezpieczeństwa Kupującego i przekazywanych przez niego danych.

6.       Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.

7.       Z uwagi na to, że Sklep stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Sprzedawcę, Sprzedawca może prowadzić prace techniczne i informatyczne, służące rozwojowi Sklepu oraz świadczeniu Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie. W ramach rozwoju Sklepu Sprzedawca może w szczególności:

a)       dodawać nowe funkcjonalności oraz zmieniać lub usuwać istniejące funkcjonalności w ramach Sklepu;

b)      wprowadzić Sklep na inny rodzaj urządzeń, np. na urządzenia przenośne;

c)       udostępnić aplikację związaną ze Sklepem.

 

§ 4. Składanie zamówienia

 

1.       Opisy Towarów dostępne na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu właściwych przepisów prawa cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy. 

2.       Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany klient albo jako gość. Zarejestrowanym klientem jest Kupujący posiadający konto w Sklepie, w takim przypadku przed złożeniem zamówienia lub w trakcie jego składania Kupujący powinien dokonać zalogowania na konto w Sklepie.  

3.       Złożenie zamówienia polega na dodaniu do koszyka Towarów przez Kupującego, a następnie wypełnieniu formularza zamówienia.

4.       W formularzu zamówienia konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia, w tym: 

a)       podania prawdziwych danych osobowych Kupującego; Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych,

b)      wskazania sposobu dostawy zamówionych Towarów,

c)       wskazania metody płatności za zamówienie.

5.       Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu Kupujący może skontaktować się ze Sprzedawcą. 

6.       Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Powyższe nie wyłącza prawa Sprzedawcy do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedawcy co do ich poprawności. O powyższym Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną. Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych przez niego danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.

7.       Proces składania zamówienia kończy naciśnięcie przez Kupującego przycisku finalizującego zamówienie, co stanowi złożenie przez Kupującego oferty nabycia wybranych Towarów od Sprzedawcy, na warunkach określonych w formularzu zamówienia, z obowiązkiem zapłaty za nie.

8.       Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca, najpóźniej w terminie 3 (słownie: trzech) dni od dnia otrzymania zamówienia, może:

a)       przyjąć ofertę złożoną przez Kupującego poprzez przyjęcie zamówienia do realizacji — w takim przypadku Umowa sprzedaży Towarów zostaje zawarta z chwilą doręczenia Kupującemu wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji,  

b)      nie przyjąć oferty Kupującego i anulować złożone zamówienie
— w takim przypadku Umowa sprzedaży Towarów nie zostaje zawarta, a Kupującemu są zwracane wszystkie płatności, o ile Kupujący ich dokonał na etapie składania zamówienia.  

 

§ 6. Dostawa

 

1.       Sposób dostawy zamówienia określa Kupujący spośród metod określonych na stronie Sklepu i wskazanych w  trakcie składania przez niego zamówienia. 

2.       Koszt dostawy zamówienia ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca na stronie Sklepu lub przy składaniu przez Kupującego zamówienia wskaże inaczej. W przypadku dokonania przez Sprzedawcę podziału zamówienia na kilka oddzielnych przesyłek Kupujący nie ponosi z tego tytułu dodatkowych kosztów.

3.       W przypadku nieodebrania Towaru lub odmowy odebrania Towaru przez Kupującego oraz jego ewentualnym zwróceniu Sprzedawcy Kupujący może zostać zobowiązany do naprawienia Sprzedawcy szkody, jaką poniósł Sprzedawca na skutek nieodebrania Towaru, np. w postaci kosztów wysyłki, które pokrył Sprzedawca.

 

§7. Cena i płatności

 

1.       Wszystkie Ceny podane na stronach Sklepu są cenami brutto.

2.       Na stronie Sklepu, zostały wskazane dostępne metody płatności za zamówienie. Są one opisane oraz prezentowane Kupującemu również na etapie składania zamówienia.

3.       W przypadku:

a)       wyboru przez Kupującego przy składaniu zamówienia płatność on-line, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostaje przekierowywany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności w celu dokonania płatności za zamówienie,

b)      wyboru przez Kupującego płatność przelewem bankowym, po kliknięciu przycisku finalizującego zamówienie Kupujący zostaje przekierowywany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 3 dni od złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu Sprzedawca może przyjąć, że Kupujący zrezygnował
z nabycia Towarów i anulować złożone zamówienie,

c)       wyboru przez Kupującego płatność za pobraniem, po kliknięciu
przycisku finalizującego zamówienie Kupujący zostaje przekierowywany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia.

4.       W przypadku gdy Kupujący chce skorzystać z Kodu Promocyjnego, wprowadza posiadany kod w polu przeznaczonym do tego celu w formularzu zamówienia.  

5.       Płatności elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą, obsługiwane są przez serwis Przelewy24.

5.       Zakup dokumentowany jest paragonem fiskalnym. Kupujący może zwrócić się do Sprzedawcy o wystawienie faktury. 

 

§ 8. Realizacja zamówienia Towarów

 

1.       Proces realizacja zamówień polega na”

a)      skompletowaniu zamówionych przez Kupującego Towarów,

b)      zapakowaniu ich w celu dostawy do Kupującego,  

c)      nadaniu przesyłki do Kupującego zgodnie z wybraną przez Kupującego formą dostawy zamówienia, o ile Kupujący nie dokonał zamówienia z odbiorem osobistym.

2.       Zamówienie uważa się za zrealizowane

a)       w przypadku zamówienia z odbiorem osobistym, z chwilą poinformowania Kupującego o możliwości odbioru osobistego zamówienia.

b)      w przypadku zamówienia wysyłanego do Kupującego, z chwilą nadania przesyłki do Kupującego (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem), w takim przypadki Sprzedawca poinformuje Kupującego o przygotowaniu Towaru do wysyłki oraz przekazaniu przesyłki przewoźnikowi.

3.       W przypadku zamówienia wysyłanego do Kupującego dokładny termin dostarczenia Towaru określa przewoźnik. Przewoźnik może umożliwić Kupującemu dokładne określenie daty i godziny dostarczenia przesyłki; w takim przypadku Sprzedawca przekaże Kupującemu dane potrzebne do monitorowania transportu Towaru, w szczególności link do strony internetowej przewoźnika lub do jego aplikacji.

4.       Kupujący jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego, iż w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towarów, jest on zobowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, w tym spisać protokół szkody.

5.       Czas realizacji zamówienia jest wskazany przy każdym Towarze. Zamówione Towary powinny zostać wydane Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta w terminie do 30 dni. Jeżeli w opisie Towaru został wyraźnie oznaczony przez Sprzedawcę dłuższy termin, składając zamówienie, Kupujący wyraża zgodę na ten dłuższy termin realizacji zamówienia wynikający z opisu Towaru. 

6.       W przypadku zamówienia przez Kupującego Towarów z różnym czasem realizacji, wiążącym terminem realizacji całości zamówienia przez Sprzedawcę jest ten najdłuższy spośród wszystkich Towarów wchodzących w skład zamówienia. W takim przypadku Sprzedawca może zaproponować Kupującemu podział zamówienia na kilka niezależnych przesyłek w celu przyspieszenia czasu realizacji w odniesieniu do części Towarów.

 

§ 10. Kody Promocyjne

 

1.       W celu skorzystania z Kodu Promocyjnego Kupujący na etapie składania zamówienia jest zobowiązany do wprowadzenia go w formularzu zamówienia, w przeznaczonym do tego celu polu.

2.       Kody Promocyjne umożliwiają obniżenie Ceny wyłącznie tych Towarów, które w chwili składania zamówienia nie są objęte innymi promocjami. Obniżenie Ceny następuje o wartość przypisaną do danego Kodu Promocyjnego, zgodnie z informacjami przekazywanymi przy okazji udostępnienia danego Kodu. 

3.       Zastosowanie Kodów Promocyjnych może:

a)       być ograniczone wyłącznie do określonej grupy Towarów, zgodnie z informacjami przekazywanymi przy okazji udostępnienia danego Kodu Promocyjnego.

b)      może być ograniczone w czasie, zgodnie z informacjami przekazywanymi przy okazji udostępnienia danego Kodu Promocyjnego.

4.       Obniżenie Ceny następuje o wartość przypisaną do danego Kodu Promocyjnego, zgodnie z informacjami przekazywanymi przy okazji udostępnienia danego Kodu Promocyjnego. 

 

 

§ 11. Odstąpienie od Umowy Konsumenta lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta bez podania przyczyny

 

1.       Konsument lub PK ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru, która była zawarta za pośrednictwem Sklepu, bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez niego lub wskazaną przez niego, inną niż przewoźnik, osobę trzecią.

2.       W przypadku, gdy Umowa obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin na odstąpienie od Umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części. 

3.       Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w stosunku do Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar:

a)       nieprefabrykowany,

b)      wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta albo

         Przedsiębiorcy z prawami konsumenta,

c)       służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

4.       Odstąpienie od umowy wymaga przekazania Sprzedawcy przez Konsument lub Przedsiębiorcę z prawami konsumenta informacji obejmującej jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Informacja może zostać przekazana przykładowo poprzez pismo wysłane pocztą tradycyjna lub pocztą elektroniczną.

5.       Konsument lub PK może lecz nie musi skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, znajdującego się na stronie internetowej Sprzedawcy www.swetry.com.pl. 

6.       W celu zachowania terminu do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument lub PK wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. 

7.       Niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument lub PK odstąpił od Umowy, ma on obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, o ile Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. 

8.       Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru ponosi Konsument lub PK

9.       W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta wszelkie płatności otrzymane od nich, obejmujące  - za wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przy składaniu zamówienia – również koszty dostarczenia Towaru.

10.     Z zastrzeżeniem pkt. 12 zwrot płatności następuje niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.

11.     Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub PK wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W związku ze zwrotem płatności nie są naliczane żadne koszty. 

12.     Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych od nich płatności, do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez wymienionych dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

13.     Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania obciąża Konsumenta lub Przedsiębiorcę z prawami konsumenta. W takim przypadku Sprzedawcy przysługuje prawo dokonania potrącenia swojej wierzytelności wobec Kupującego z tego tytułu zgodnie z art. 498 k.c. i następne.

 

§ 12. Rękojmia za wady i odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową

 

1.       Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z prawami konsumenta za zgodność Towaru z Umową. Zgodność Towaru z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. 

2.       Poza uprawnieniami Konsumentów lub Przedsiębiorców z prawami konsumenta rękojmia za wady Towarów zostaje wyłączona. Do umów sprzedaży Towarów, które są zawierane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z prawami konsument stosuje się przepisy
o odpowiedzialności za zgodność Towaru z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu.  W przypadku, gdy Usługi Elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę stanowią równocześnie Usługi Cyfrowe, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Usług Cyfrowych z Umową na zasadach przewidzianych w rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.

3.       Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że:

    1. termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy;
    2. Umowa dotyczy Towaru Niepełnowartościowego, gdzie Kupujący wyraźnie wyraził zgodę na nabycie Towaru Niepełnowartościowego.

 

§ 13. Wymiana lub naprawa Towaru niezgodnego z Umową

 

1.       Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub Przedsiębiorca
z prawami konsumenta może żądać jego naprawy lub wymiany.

2.       Sprzedawca może:

    1. dokonać wymiany, gdy Konsument lub PK żąda naprawy, lub
    2. dokonać naprawy, gdy Konsument lub PK żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy Konsumenta  jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. 

3.       Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić wymiany lub naprawy w celu doprowadzenia do zgodności Towaru z Umową. 

4.       Konsument lub PK udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie, a Sprzedawca odbiera go na swój koszt. Sprzedawcę obciążają koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów.

4.       Sprzedawca jest zobowiązany dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie, od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności Towaru z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla nich, z uwzględnieniem specyfikę Towaru oraz cel w jakim został nabyty.

 

§ 14. Obniżenie Ceny lub odstąpienie od Umowy w przypadku Towaru niezgodnego z Umową

 

1.       Konsument lub PK w przypadku niezgodności towaru z Umową jest uprawniony do złożenia oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy, w przypadku gdy:

a.       Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany Towaru zgodnie z § 13 ust. 3;

b.       Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową;

c.       brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;

d.      brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków, o których mowa w § 13 ust. 1

e.       z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie   doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub PNPK.

2.       Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.

3.       Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta o obniżeniu Ceny.

4.       Konsument lub PK nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.

5.       Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Konsument lub PK może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez nich  wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument lub PK zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.

6.       W razie odstąpienia od Umowy Konsument lub PK niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub PNPK Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

7.       Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca z prawami konsumenta, chyba że wyraźnie zgodzili się oni na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

§ 16. Opinie

 

1.       Sprzedawca zapewnia Kupującym możliwość publikowania w Sklepie opinii o Towarach. 

2.       Opublikowanie opinii jest możliwe wyłącznie w odniesieniu do Towarów, które Kupujący nabył w Sklepie. Po wydaniu Towarów Kupującemu, Kupujący otrzymuje link pozwalający na opublikowanie opinii na temat kupionego Towaru. Jeżeli Kupujący posiada konto użytkownika w Sklepie, Kupujący może opublikować opinię również po uprzednim zalogowaniu się do konta użytkownika i odszukaniu Towaru, który uprzednio kupił.  

3.       Opinie należy formułować w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe. Zakazane jest zamieszczanie opinii:

    1. na temat Towarów innych niż nabyte przez Kupującego,
    2. noszących znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
    3. naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
    4. przez opłaconych użytkowników, w szczególności w celu sztucznego podwyższenia oceny Towaru
  1. Przesyłane opinie poddawane są weryfikacji przed ich publikacją pod kątem zgodności z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od Kupujących, którzy rzeczywiście nabyli Towar. 
  2. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących zamieszczonych opinii, Kupujący może zgłosić Sprzedawcy opinię do weryfikacji. Wówczas Sprzedawca podejmie działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej opinii.
  3. Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub usunąć opublikowaną opinię w przypadku gdy nie spełnia ona wymagań przewidzianych w Regulaminie.

 

§ 17. Dane osobowe i pliki cookies

 

1.       Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.

2.       Sklep wykorzystuje technologię plików cookies. 

3.       Polityka prywatności opublikowana pod adresem www.swetry.com.pl zawiera szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych oraz plików cookies.

 

§ 18. Prawa własności intelektualnej

 

1.       Treści udostępnione na stronach Sklepu oraz elementy produktów fizycznych (np. projekty graficzne) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy lub innym podmiotom uprawnionym. Sprzedawca informuje, iż bazy danych są chronione na podstawie przepisów o ochronie baz danych.

2.       Korzystanie z treści objętych prawami autorskimi lub z baz danych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy lub innego podmiotu uprawnionego, z wyjątkiem korzystania w ramach dozwolonego użytku, stanowi naruszenie praw własności intelektualnej. Naruszenie takie może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.

3.       Korzystaniem przez Kupującego z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy (np. poprzez wykorzystywanie fotografii produktowych, posługiwanie się opisami produktów itp.) wymaga zawarcia pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym odrębną umowę licencyjną związaną. Wniosek Kupującego o zawarcie takiej umowy wymaga wskazania przez niego  celów, w jakich zamierza korzystać z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy. Ponadto Kupujący określa zakładany czas korzystania z nich.

4.       Po otrzymaniu wniosku, o którym mowa w punkcie 3 Sprzedawca przedstawi Kupującemu ofertę zgodnie z własną polityką licencyjną.

 

§ 19. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

1.       Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności prawo to obejmuje możliwość:

    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej Umowy,
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

2.       Informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń znajdują się na stronie internetowej 

http://polubowne.uokik.gov.pl.

3.       Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

§ 20. Reklamacje

 

1.       W celu ułatwienia Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z prawami konsumenta realizacji uprawnień związanych z odpowiedzialnością Sprzedawcy za zgodność Towaru z Umową, mogą oni skorzystać z wzoru reklamacyjnego zamieszczonego na stronie Sklepu.

2.       Reklamacje można przesyłać na adres:

3.       Termin rozpoznania reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia w tym zakresie.

4.       Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Kupującego na kontakt podany przez Kupującego podczas składania reklamacji.

 

§ 21. Postanowienia końcowe

 

 

 

1.       Sprzedawca zastrzega sobie prawo

         a)       wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany Cen Towarów w Sklepie, w tym w szczególności warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.

b)      wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych powodów takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany technologiczne, zmiany biznesowe

zmiany te nie będą pociągać za sobą uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego na podstawie Umów zawartych przed zmianą Regulaminu.

Kupujący, którzy posiadają zarejestrowane konto w Sklepie, o każdej zmianie Regulaminu zostaną poinformowani poprzez wysyłkę wiadomości na adres e-mail przypisany do konta użytkownika. W razie braku akceptacji nowego Regulaminu Kupujący może nieodpłatnie usunąć swoje konto użytkownika.

2.       Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów lub Przedsiębiorców z prawami konsumenta, w przypadku których właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych. 

3.       Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 12.11.2024

4.       Archiwalne wersje Regulaminu dostępne są do ściągnięcia w formacie .pdf – linki znajdują się poniżej Regulaminu.

 

https://docs.google.com/document/d/141ohInm26XPDjalDcl3moirNGkRouDkr/edit?usp=sharing&ouid=118320825161940292864&rtpof=true&sd=true

 

 

Produkt dodany do ulubionych

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.