Polityka Prywatności

§ 1

1.         Właścicielem Serwisu www.swetry.com.pl (oraz serwisów występujących w ramach subdomen serwisu głównego, www.al-bo.com.plwww.immagine.com.pl, www.lucja.com.pl) jest firma AL-BO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa (NIP: 5492444520).

2.         Administratorem danych osobowych jest AL-BO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa prowadząca działalność gospodarczą pod firmą AL-BO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000622182, nr NIP: 5492444520, nr REGON 364711970 (adres wykonywania działalności: ul. Fabryczna 8c, 32-650 Kęty).

3.         W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością Użytkownik może kontaktować się pod adresem e-mail: hurt@al-bo.com.pl. W zakresie mediów społecznościowych Użytkownik dysponuje możliwością kontaktu bezpośredniego z administratorami serwisów społecznościowych, na których znajdują się profile Administratora.

 

§ 2

1.         Administrator – AL-BO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa prowadząca działalność gospodarczą pod firmą AL-BO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000622182, nr NIP: 5492444520, nr REGON 364711970 (adres wykonywania działalności: ul. Fabryczna 8c, 32-650 Kęty).

2.         Dane osobowe – informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii;

 

3.         RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;

 

4.         Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem www.swetry.com.pl (oraz serwisy występujące w ramach subdomen serwisu głównego, www.al-bo.com.plwww.immagine.com.pl, www.lucja.com.pl)

 

5.         Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce Prywatności.

 

§ 3. Cel przetwarzania.

 

Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, w tym, w celu:

a)         obsługi konta Użytkownika – podanie danych jest warunkiem założenia konta Użytkownika, dane przetwarzane są w celu świadczenia usługi na rzecz Użytkownika. Po usunięciu konta użytkownika dane trafiają do archiwum na potrzeby ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z obsługą konta Użytkownika, otrzymywaniem wiadomości na temat nowych treści na serwisie, np. poprzez newsletter;

b)         realizacji zamówienia i obsługi umowy - podanie danych jest warunkiem złożenia zamówienia, dane przetwarzane są w celu zawarcia i wykonania umowy;

c)         finalizacji zamówień – w przypadku, gdy klienci nie zatwierdzają zamówienia i nie zawierają umowy Administrator podejmuje działania, które będą służyły temu, aby klienci dokończyli proces zakupowy, Administrator może przetwarzać takie informacje podane w trakcie składania zamówienia, w szczególności imię i nazwisko Użytkownika oraz jego adres e-mail, a także informacje o zawartości koszyka, dacie rozpoczęcia transakcji oraz inne dane pozostawione w związku z rozpoczętym procesem zakupowym;

d)         obsługi reklamacji lub odstąpienia od umowy – dane przetwarzane są w celu obsługi procesu odstąpienia od umowy lub procesu reklamacyjnego. Po realizacji takiego procesu, dane trafiają do archiwum na potrzeby ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z obsługą procesu odstąpienia od umowy lub procesu reklamacyjnego. Dane trafiają również do dokumentacji księgowej na potrzeby wywiązywania się z obowiązków podatkowych;

e)         obsługi newslettera – podanie danych jest warunkiem otrzymania newslettera przez klienta, system mailingowy zapisuje numer IP, z którego korzystał Użytkownik zapisując się do newslettera, określa informacje statystyczne związane z wysyłanymi wiadomościami;

f)         obsługi komentarzy lub opinii – podanie danych jest warunkiem publikacji komentarza lub opinii;

g)         kontaktu i obsługi korespondencji – podanie danych jest warunkiem nawiązania kontaktu z Administratorem, system komunikacji zapisuje numer IP, z którego korzystał Użytkownik, przesyłając wiadomość;

h)         realizacji obowiązków podatkowych i księgowych – wykonanie umowy implikuje po stronie Administratora powstanie obowiązków podatkowych i księgowych, w tym wystawienia faktury, przechowywania dokumentacji, a podanie danych jest niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotowych obowiązków;

i)         tworzenia archiwum – uzasadniony interes Administratora upoważnia go do tworzenia archiwum, porządkowania i organizowania nośnika danych osobowych w formie tradycyjnej i cyfrowej;

j)         obrony, ustalenia i dochodzenia roszczeń – uprawnienie do przetwarzania danych osobowych związane jest z ustaleniem i dochodzeniem roszczeń wynikających z umowy zawartej z Administratorem;

k)         działań reklamowych i promocyjnych – dane osobowe służą do tworzenia grupy odbiorców systemu reklamacyjnego i promocyjnego; wysyłania do Użytkowników reklam i promocyjnych ofert;

l)         obsługi mediów społecznościowych – przetwarzanie danych pozostaje w związku
z  korzystaniem przez klienta z mediów społecznościowych Administratora, szczegółów interakcji z Użytkownikiem w ramach profilów w mediach społecznościowych;

m)       analizy i statystyki – związanej z tworzeniem, przeglądaniem i analizowaniem aktywności Użytkowników wyłącznie do informacji anonimowych, nieprzypisanych do konkretnych osób;

n)         marketingu własnego – polegającego na pomiarowaniu i targetowaniu reklam w ramach marketingu własnych produktów lub usług, prowadzonego wyłącznie w oparciu o informacje anonimowe służące zwiększeniu efektywności działań marketingowych.

 

§ 4. Zakres przetwarzania danych osobowych.

 

Zakres przetwarzanych przez Administratora danych osobowych obejmuje:

a) imię i nazwisko,

b) adres e-mail,

c) numer telefonu,

d) adres IP,

e) adres do doręczeń,

f) dane do faktury,

g) numer rachunku bankowego,

h) szczegóły złożonego zamówienia,

i) dane zgromadzone w systemie mailowym,

j) dane związane z wystawionym komentarzem, opinią,

k) informacje zebrane w profilu w mediach społecznościowych,

l) informacje związane z korespondencją,

m) informacje anonimowe.

 

§ 5. Informacje anonimowe.

 

Informacje anonimowe to informacje, które nie wiążą się ze zidentyfikowaną lub możliwą do zidentyfikowania osobą fizyczną. Służą one do celów analitycznych, marketingowych i statystycznych.  Informacje anonimowe obejmują m.in.:

a) czas spędzony na stronie,

b) płeć Użytkownika,

c) ruchy myszką,

d) kliknięcia w poszczególne linki,

e) zainteresowania Użytkownika związane z jego aktywnością i preferencjami na serwisie.

 

§ 6. Bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane
osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniając przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników. Ponadto, Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

 

§ 7. Okres przetwarzania.

 

Okres przetwarzania danych osobowych uzależniony jest od uzasadnionego interesu związanego z celem przetwarzania i dlatego w zależności od konkretnych informacji może się on znacznie różnić. Poniżej znajdują się przykłady dotyczące czasu przetwarzania określonych danych osobowych.

a) Konto Użytkownika – dane związane z kontem Użytkownika są przetwarzane przez czas funkcjonowania konta Użytkownika;

b) Realizacja zamówień i zawartej umowy – dane związane z umową są przetwarzane przez czas niezbędny do zawarcia i wykonania umowy (do czasu jej wygaśnięcia);

c) Działania podejmowane w celu dokończenia zamówień przez klientów – dane związane z niedokończonymi zamówieniami będą przetwarzane przez okres maksymalnie 6 miesięcy od dnia, kiedy składałeś zamówienie;

d) Reklamacje i odstąpienia od umowy – dane związane z reklamacjami i odstąpieniem od umowy są przetwarzane przez czas niezbędny do obsługi reklamacji lub odstąpienia od umowy;

c) Newsletter – dane związane z newsletterem będą przetwarzane przez okres korzystania przez Użytkownika z newslettera;

d) Komentarze / opinie – dane związane z zamieszczeniem komentarza / opinii będą przetwarzane do czasu, aż Użytkownik nie usunie komentarza lub opinii;

e) Kontakt i obsługa korespondencji – dane związane z obsługą korespondencji będą przetwarzane przez czas trwania kontaktu pomiędzy Użytkownikiem, a Administratorem;

f) Obowiązki podatkowe i księgowe – dane związane z wykonywaniem obowiązków podatkowych i księgowych będą przetwarzane przez czas przewidziany w przepisach prawa podatkowego;

g) Archiwum – dane związane z archiwum będą przetwarzane do czasu utraty przydatności zarchiwizowanych informacji;

h) Ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń – dane związane z roszczeniami będą przetwarzane do czasu przedawnienia roszczeń, przy czym okres przedawnienia roszczeń może się różnić w świetle obowiązujących przepisów prawa w zależności czy wskazane informacje będą dotyczyć stosunków gospodarczych między przedsiębiorcami czy konsumentów;

i) Grupy odbiorców – dane związane z grupami odbiorców będą przetwarzane do czasu utraty przydatności lub wniesienia skutecznego sprzeciwu przez Użytkownika;

j) Media społecznościowe – dostępność danych znajduje oparcie w zasadach wynikających z regulaminu i polityki prywatności serwisów dotyczących poszczególnych mediów społecznościowych. Tylko Użytkownik ma możliwość usunąć swoje dane z Facebooka, Instagrama, YouTube czy Snapchata;

k) Analiza i statystyka – dane związane z analityką i statystyką będą przetwarzane do czasu utraty przydatności lub skutecznego wniesienia sprzeciwu przez Użytkownika;

l) Marketing własny – dane związane z marketingiem własnym będą przetwarzane do czasu utraty przydatności lub do czasu cofnięcia przez Użytkownika zgody na komunikację marketingową;

m) Organizacja akcji promocyjnych – dane związane z organizacją akcji promocyjnych będą przetwarzane przez czas konieczny do przeprowadzenia akcji promocyjnej;

n) Narzędzia dodatkowe – dane związane z narzędziami dodatkowymi będą przetwarzane do czasu utraty przydatności lub skutecznego wniesienia sprzeciwu przez Użytkownika;

o) Obowiązki związane z ochroną danych osobowych – dane związane z ochroną danych osobowych będą przetwarzane do czasu utraty przydatności, skutecznego wniesienia sprzeciwu przez Użytkownika lub upływu okresu przedawnienia naszej odpowiedzialności jako Administratora danych osobowych.

 

§ 8. Podmioty zewnętrzne.

 

Usługi świadczone przez Administratora są immanentnie związane z przetwarzaniem danych osobowych przez podmioty trzecie działające w imieniu Administratora, ale tylko w zakresie niezbędnym dla realizacji celów przetwarzania wskazanych informacji. Zewnętrzni usługodawcy, którzy biorą udział w przetwarzaniu danych osobowych Użytkownika, to:

a) hostingodawca – na potrzeby przechowywania danych na serwerze;

b) dostawca systemu mailingowego – na potrzeby korzystania z systemu mailingowego;

c) dostawca systemu do fakturowania – na potrzeby wystawienia faktury;

d) dostawca chmur obliczeniowych – na potrzeby korzystania z rozwiązań chmurowych;

e) biuro rachunkowe – na potrzeby korzystania z obsługi księgowej;

f) obsługa techniczna – na potrzeby prowadzenia prac technicznych dotyczących tych obszarów, w których przetwarzane są dane;

g) obsługa marketingowa – na potrzeby prowadzenia działań marketingowych związanych z przetwarzaniem danych;

h) firmy kurierskie i pocztowe – na potrzeby dostarczenia przedmiotu umowy, certyfikatu szkoleniowego oraz materiałów promocyjnych).

i) pozostali podwykonawcy, w szczególności dostawcy rozwiązań informatycznych – na potrzeby współpracy z różnymi podwykonawcami, którzy mogą mieć dostęp do Twoich danych osobowych, jeżeli będą świadczyć usługi w zakresie związanym z takim dostępem.

2. Wszystkie podmioty, którym Administrator powierza przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków przez przepisy prawa.

 

§ 9. Przekazywanie danych Państwom trzecim i organizacjom międzynarodowym.

 

Administrator nie przekazuje żadnych danych osobowych państwom trzecim i organizacjom międzynarodowym.

 

§ 10. Profilowanie.

 

1. W celu marketingu własnych produktów i usług Administratora z zamiarem przygotowania zindywidualizowanej oferty handlowej Administrator stosuje profilowanie.

2. Profilowanie w Sklepie Internetowym polega na automatycznej analizie lub prognozie zachowania danej osoby na stronie Sklepu Internetowego np. poprzez dodanie konkretnego Produktu do koszyka, przeglądanie strony konkretnego Produktu w Sklepie Internetowym, czy też poprzez analizę dotychczasowej historii dokonanych zakupów w Sklepie Internetowym. Warunkiem takiego profilowania jest posiadanie przez Administratora danych osobowych danej osoby, aby móc jej następnie przesłać np. kod rabatowy Dane podlegające profilowaniu to m.in. płeć, imię, kod pocztowy oraz data urodzenia, które służą do selekcji przesyłanych informacji handlowych o produktach dopasowanych do potrzeb Użytkownika.

3. Podanie ww. danych osobowych i udzielenie zgody na personalizację informacji handlowych jest dobrowolne, ale ich podanie jest konieczne, jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje handlowe o produktach, ponieważ przesyłamy wyłącznie spersonalizowane informacje handlowe. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa.

 

§ 11. Prawa Użytkownika.

 

1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:

a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;

b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;

c) prawo do usunięcia danych (jeżeli zdaniem Użytkownika nie ma podstaw, aby Administrator przetwarzał jego dane, może wnioskować o ich usunięcie, prawo do ograniczenia przetwarzania danych);

d) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w dowolnym momencie na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, chyba że Administrator wykaże, że podstawy przetwarzania przez niego danych są nadrzędne wobec praw Użytkownika lub też, że dane Użytkownika są niezbędne w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

e) prawo do przenoszenia danych;

f) prawo do cofnięcia uprzednio wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych;

g) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku stwierdzenia, że działania Administratora są podejmowane niezgodnie z prawem;

2. W celu realizacji praw wskazanych § 10 ust. 1 pkt a - f) niniejszej Polityki prywatności Użytkownik winien wysłać stosowny wniosek pocztą elektroniczną na adres e-mail Administratora: hurt@al-bo.com. Kierując wniosek do Administratora należy podać: imię i nazwisko/nazwę oraz dane kontaktowe (numer telefonu lub adres e-mail, w przypadku wniosków pisemnych także adres zamieszkania lub siedziby), informację o usłudze świadczonej poprzez stronę Administratora a także krótko uzasadnić zgłaszany wniosek (jeśli to możliwe i jedynie w celu jego sprawniejszej obsługi).

3. Wniosek Użytkownika zostanie rozpatrzony bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Termin ten może ulec przedłużeniu z uwagi na poziom skomplikowania żądań lub ich liczbę o kolejne dwa miesiące, o czym Użytkownik zostanie poinformowany. Do momentu realizacji wniosku Użytkownik może otrzymywać informacje, z których zrezygnował cofając zgodę.

4. Zasady związane z realizacją wskazanych powyżej uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16–21 RODO.

5. Użytkownikowi przysługuje także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

 

§ 12. Pliki Cookies.

 

1. Serwis www.swetry.com oraz jego subdomeny wykorzystuje pliki cookies, czyli informacje tekstowe przechowywane na urządzeniach końcowych (jak np. komputer czy smartfon), które może odczytywać system teleinformatyczny Administratora (cookies własne) lub podmiotów trzecich.

2. Przy pierwszej wizycie na serwisie Użytkownik zostaje poinformowany o plikach cookies oraz poproszony o zgodę na ich przetwarzanie.

3. Cookies są wykorzystywane do zapewnienia prawidłowego działania serwisu, jak również do celów analitycznych, społecznościowych i marketingowych, w tym:

a) badania statystyk serwisu;

b) udostępnienia możliwości logowania i utrzymania sesji, tj. uniknięcie konieczności ponownego logowania się;

c) rozpoznania wykorzystywanego urządzenia końcowego;

d) badania preferencji Użytkowników w celu dostosowania usług i produktów.

4. Użytkownik dysponuje możliwością zarządzania ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej. Istnieje także możliwość blokowania wszystkich lub wybranych plików cookies, a także możliwość blokowania plików cookies konkretnych witryn. W każdej chwili Użytkownik może również usunąć zapisane wcześniej pliki cookies oraz inne dane witryn i wtyczek

5. Pliki cookies własne wykorzystywane są do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania poszczególnych mechanizmów stron Administratora, takich jak zapamiętywanie zawartości koszyka przez określony czas po dodaniu do niego wybranych produktów, prawidłowe przesyłanie formularzy widocznych na stronach, obsługa form newsletterowych itp. W plikach cookies własnych przechowywana jest również informacja o zdefiniowanych przez Użytkownika ustawieniach cookies dokonanych z poziomu mechanizmu do zarządzania plikami cookies.

 

§ 13. Zarządzanie prywatnością przez Użytkownika.

 

1. Istnieją różne możliwości zarządzania prywatnością przez Użytkownika i obejmują one:

a) ustawienia cookies w ramach przeglądarki internetowej;

b) wtyczki do przeglądarek wspierające zarządzanie plikami cookies np. Ghostery;

c) dodatkowe oprogramowanie zarządzające plikami cookies;

e) tryb incognito w przeglądarce internetowej;

f) ustawienia reklamy behawioralnej, np. youronlinechoices.com;

g) mechanizm zarządzania plikami cookies z poziomu naszej strony;

h) Facebook Ads Settings.

 

§ 14. Zmiana Polityki Prywatności.

 

1. Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana, co znajduje uzasadnienie w dynamicznym rozwoju technologii, zmianach przepisów prawa albo podyktowane jest rozszerzeniem oferty usług świadczonych przez Administratora.

2. Zarejestrowany Użytkownik otrzymuje wiadomość w formie e-mail o każdej zmianie Polityki prywatności.

Produkt dodany do ulubionych

W celu poprawienia jakości usług korzystamy z plików cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii.